Az adózás rendjéről szóló törvény eléggé szigorúan szabályozza az adózói kötelezettségek teljesítési határidejét, a KET pedig az adóhatóság ügyintézi határidejét, a különböző eljárásokban.
Sokszor tapasztaltam már, hogy az adóhatóságra vonatkozó ügyintézési határidőket ok nélkül hosszabbítják meg (hivatalból) vagy meg sem hosszabbítják, csak jóval a határidő után teljesítik a külöböző beadványok, kérelmek feldolgozását.
De szankcionálja valaki őket ezért?
Nem tudom, csak azt, hogy az adózókat rendesen lehet fincoltatni pl. a bevallások késedelmes beadásáért, vagy bejelentési kötelezettség elmulasztásáért. Saját tapasztalatom alapján, a nagyobb külföldi cégeket akár 50-100 eft-ra bírságolják pl. egy 1-2 nap késedelemmel feladott ÁFA bevallás miatt. Az értelmét nem látom, de a PM vagy az APEH biztos tudja.
A bírságolás a nullás, kötelezettséget nem tartalmazó bevallások késedelménél is rendszeres. Néhány éve pedig eltörölték az ART azon előírását, amely az bevallott adó összegéhez viszonyítva maximáláta a késve beadott bevallások után kiróható bírságot.
A végén csatoltam egy kedves és udvarias levelet, amit néhány hónapja kaptam az adóhatóságtól, egy olyan kérdésre válaszul, amit előtte 4 hónappal tettem fel:
-----Original Message-----
From: ugyfelszolgalat@cc.apeh.hu [mailto:ugyfelszolgalat@cc.apeh.hu]
Sent: Wednesday, April 04, 2007 2:30 PM
To:
Subject: Re: Társasági adó
--- Eredeti üzenet ---
Feladó:
Dátum: 2006.11.29. 12:51:07
Címzett: ugyfelszolgalat@cc.apeh.hu
Név:
Cím:
E-mail címe:
Adószám:
Adóazonosító jele:
Feladás dátuma: 2006.11.29.
Tárgy: Társasági adó
E-iktatószám:
Levél szövege: Tisztelt Ügyfelünk!
Az adóhatóság regionalizálása miatti e-mail torlódásból adódó késedelemért megértését, türelmét köszönjük.
Amennyiben a levél elküldésének idopontjában megfogalmazott kérdésére válaszunk jelenleg is segíteni tudja adókötelezettségének teljesítésében, és arra más fórumon nem kapott választ, kérjük, hogy kérdését ismételje meg.
Üdvözlettel:
Adó és Pénzügyi Ellenorzési Hivatal
------------------------------------------------------------------------------------
Ok, válaszolnak, de nem a kérdésre. Faszkorbács.
Oszt a határidővel mi van?
2007.09.02. 22:51 :: saulus
8 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://apek.blog.hu/api/trackback/id/tr62155922
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
zuckerfrei 2007.09.03. 00:46:02
kibaszott hiénák ezek
fox 2007.09.03. 02:21:04
Nekem eddig még sosem volt bajom az apehhal, de mióta régióba szervezték őket, azt sem tudják, hol áll a fejük, telefonon egyáltalán nem lehet érdeklődni, össze-vissza kapcsolgatják az embert.
Illeték ügyemben nem csak válaszolni nem tudnak, de még az irataimat sem találják.
Kupleráj.
Vállalkozó ismerősöm is panaszkodott, szerinte csak a bírságolás megy gördülékenyen, mert azt nem ember csinálja, hanem számítógép.
Egyébként azt tudom, hogy ha így levélben kérsz tanácsot, az nem számít hivatalos ügyintézésnek, ezért arra nem vonatkozik a harminc napos határidő. Ha akarnak, két év múlva válaszolnak.
Illeték ügyemben nem csak válaszolni nem tudnak, de még az irataimat sem találják.
Kupleráj.
Vállalkozó ismerősöm is panaszkodott, szerinte csak a bírságolás megy gördülékenyen, mert azt nem ember csinálja, hanem számítógép.
Egyébként azt tudom, hogy ha így levélben kérsz tanácsot, az nem számít hivatalos ügyintézésnek, ezért arra nem vonatkozik a harminc napos határidő. Ha akarnak, két év múlva válaszolnak.
ügyintéző 2007.09.03. 08:37:53
Kedves Saulus!
Nem számít hatósági ügynek a tájékoztatásnyújtás, sem a Ket., sem pedig az Art. szerint, így a 30 napos határidő sem köti őket. Az pedig, hogy ilyen levelet írtak, egy gesztus részükről, mivel lehetséges, hogy a hónapok folytán a kérdésed tárgytalan. Ha még aktuális, ismételd meg, most már 1 hónapon belül válaszolnak (saját tapasztalat). Természetesen a fentiek nem jelentenek mentséget a késői válaszadásra, ugyanakkor a helyzethez képest (itt) normálisan járnak el.
Nem számít hatósági ügynek a tájékoztatásnyújtás, sem a Ket., sem pedig az Art. szerint, így a 30 napos határidő sem köti őket. Az pedig, hogy ilyen levelet írtak, egy gesztus részükről, mivel lehetséges, hogy a hónapok folytán a kérdésed tárgytalan. Ha még aktuális, ismételd meg, most már 1 hónapon belül válaszolnak (saját tapasztalat). Természetesen a fentiek nem jelentenek mentséget a késői válaszadásra, ugyanakkor a helyzethez képest (itt) normálisan járnak el.
Manyizga (törölt) 2007.09.03. 09:07:46
Csak azt nem értem, hogy miért nem válaszolják meg az eredeti kérdést, ÉS teszik mellé, hogy bocsi a késésért, reméljük még használható a válasz, blabla...
ügyfél 2007.09.03. 09:13:10
Kedves ügyintéző, nem kívánom személy szerint azt, hogy a Ket. vagy az Art. szerint tartozzon 30 napos válaszidő kötelezettséggel, mindösszesen azt várnám, hogy engem a levélcímből jól felismerhetően ÜgyfélSZOLGÁLAT hívott intézmény működéséből kifolyólag ne az APEH által megbírságolható kétlábúként, hanem ügyfélként kezeljenek. Elfogadhatatlan, hogy egy kérdésre 30 napig valaki ne tudna válaszolni. A határidők betartatásával és a késések kezelésével kapcsolatosan hírhedten precizitásáról hivataltól egy ASZF vagy SZMSZ kiférhetne, ami szabályozhatná, hogyan járjon el az ügyintéző.
Jotan · http://madaccountant.blog.hu/ 2007.09.03. 13:14:37
Fogalmam sincs, hogy mi a story az adott email mögött, de ha találgatnom kéne akkor a customer service szoftver automatikusan küldte neked a választ amikor már x napja válaszra várt az emailed.
Legalábbis velem már előfordult, hogy egy nyugati cégnél túl sok panasz érkezett az ügyfélszolgálatra és kaptam egy ilyen mailt két-három hét múlva, hogy sorry, ha még mindig gáz van akkor küldjem újra a mailt mert egyébként tárgytalannak tekintik azért hogy csökkentsék az ügyfélszolgálat terhelését.
Viszont, ha kézzel készült a levél akkor elég nagy szégyen.
Legalábbis velem már előfordult, hogy egy nyugati cégnél túl sok panasz érkezett az ügyfélszolgálatra és kaptam egy ilyen mailt két-három hét múlva, hogy sorry, ha még mindig gáz van akkor küldjem újra a mailt mert egyébként tárgytalannak tekintik azért hogy csökkentsék az ügyfélszolgálat terhelését.
Viszont, ha kézzel készült a levél akkor elég nagy szégyen.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.09.03. 17:18:14
Száradjon meg mind, amelyik egyoldalúan tud kemény arc lenni...
oo 2007.09.04. 20:52:01
Nekem az szja vizsgálatom 60(?) nap helyett másfél év alatt került abszolválásra. Oszt mi van? A Ket. a hatósági ügyintézési határidő túllépését semmivel sem szankcionálja, még ilyen durva túllépés esetére sem.