HTML

APEK Evörgrinsz

Gyakorló APEH üldözött és üldőzőként szeretném bemutatni az adóhatóságok - meg a PM és egyes, az adóalanyokat hivatástudatból szívató költségvetési szerv- baromságait és jótetteit - hátha javul a helyzet...

Friss topikok

  • Jotan: A BSA volt a legfőbb oka amiért a cégemnél azt mondtam, hogy holnaptól Openoffice lesz minden gépe... (2007.11.05. 02:34) BSA feat. APEH
  • oo: Nekem az szja vizsgálatom 60(?) nap helyett másfél év alatt került abszolválásra. Oszt mi van? A K... (2007.09.04. 20:52) Oszt a határidővel mi van?
  • Jotan: Erről a témáról mintha úgy 2-3 éve lett volna egy cikk, már fogalmam sincs, hogy az indexen vagy n... (2007.08.30. 23:42) The APEK Want You
  • közszolga: Grommit! Azok az emberek, akik vérgőzös fejjel kritizálják a közigazgatást, mitöbb szakmai kérdése... (2007.08.19. 14:30) Inglis
  • Srác: A hozzászólás elején gyakorlatilag legalizálód az adócsalást. A te szavadiddal: "Hát a lószart!" I... (2007.08.09. 14:42) John Rambo Veres

Linkblog

Inglis

2007.08.03. 12:21 :: saulus

Egyik ügyfelemnek illetőség igazolásra van szüksége, mert az egyik partnere szeretné látni, hogy valóban létező adóalany.

Ezt az igazolást az APEH ingyenesen adja ki, magyar-német-angol nyelven. Megkérdezik hogy hol használjuk fel, etc., kinyomtatnak egy sablont, aláírják, pecsételik, 5 perc, vihetjük.

Elmentünk kikérni egy közel lévő ügyfélszolgálatra, a régiók kialakítása óta ugye mindegy hogy hova megyünk Pest és a többi Közép-magyarországi régióhoz tartozó megyében.

Na, ezen a kiválasztott ügyfélszolgálaton kitöltötte a kolléga a papírt, szólították és a következő felkiáltással küldték el: "Ezen a kirendeltségen nem beszél senki angolul, ezért nem adjuk ki az igazolást! Menjen, a ... utcai kirendeltségre."

A kolléganőm nem túl agresszív, ezért nem borított rájuk az asztalt. Nem hiszem viszont, hogy a másik vagy bármelyik kirendeltségen tolonganak az angolul beszélő ügyintézők, mivel az APEH honlapja szerint a vezetők sem igen beszélnek külföldiül: www.apeh.hu/szervezet/vezeto

Ebben az esetben a mélyen tisztelt hivatalnok simán leszarta az ügyfél érdekét, hogy minél hamarabb legyen igazolás, ne töltse az időt másik kirendeltségen, a munkáltatója érdekét, hogy ne utáljuk meg jobban őket, csak a saját butaságát tudta kihangsúlyozni.


 

54 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apek.blog.hu/api/trackback/id/tr45131409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shenk · http://shenk.blog.hu 2007.08.03. 15:40:18

Nem lep meg, ugyanis Magyarországon a piaci szférán kívül sehol nem tud senki külföldiül... Miért pont az apehnál lenne ez másként? Egyébként nem értem, hogy az előre meglévő nyomtatványt miért nem adta ki az apehos kollega... Droidok.

., (törölt) 2007.08.03. 16:01:37

Legalább lassan, szótagolva mondta? Úgy szokták...........))
Hátha attól megérti?

madeupname · http://www.freemail.hu 2007.08.03. 16:18:07

az ilyet legyszives a kirendeltseg cimevel , az ugyintezok nevevel posztolni , megsporolnal masnak is felelsleges koroket.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.08.03. 16:34:28

Szabaccság, élvtársak!
Akarom mondani, a külföldiül értő ügyintzézők ilyen kor külföldön vannak, szabadságon.

Englishman in Budapest 2007.08.03. 16:59:22

Azt, hogy APEH-nel senki sem beszel angolul nem csoda... A Bevandorlasi es Allampolgarsagi Hivatalban (aki csak kulfoldiekkel foglalkozik) beszelnek angolul, igen, de "a megváltozott szabályokról, csatolandó okiratokról a honlapunkon az ügyintézés menü eljárásrend menüben tájékozódhat" - csak magyarul :)

www.bm-bah.hu/jogszabalyok.php

tutuka 2007.08.03. 18:27:50

Igen. Konkrét nevet, címet kérünk. Másként nem mész semmire. Egyébként a formanyomtatványban a felhasználási cél akaszthatja meg az ügyintézőt. A legfontosabbakra van szótár, ha speciális kérés van, meg kell keresniük az angolul tudókat.

Alex 2007.08.03. 19:19:51

Amúgy mi szükség van a felhasználási célra egy ilyen formanyomtatványon? Kiadnak egy igazolást, hogy adóalany vagy és felhasználod, amire szükséges.

Pelok 2007.08.03. 20:12:38

A pénzügyőrségtől néhány szakmai (jövedéki) szakkifejezés angol vagy francia megfelelőjét kérdeztünk írásban. A válasz: nem tudják.
Akkor ki tudja, ha ők sem, akik majd ellenőrzik, hogy szabályos volt-e a business? Miért kapnak olyan sokan nyelvpótlékot?

ducas 2007.08.03. 21:31:16

Balkánia...Név, cím, nagybötűvel...De nem egy ilyen kis elhagyatott blogon, hanem óriásplakáton és szerte a városban és az országban...Népszavazás helyett...Hülye fasz bürokraták...Monnyanak le...

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.08.03. 21:33:49

És ha nem tud angolul akkor mia fakk van??? Kell valamit ráirni angolul? A szövegből az jött le, hogy nem mert ez egy formanyomtatvány.ű
Kapják be az összes faszomat az ilyen léhűtők!

Baliboy · http://fibernet 2007.08.04. 00:10:06

Kedves Pelok!

Én a pénzügyőrségnél vagyok angol közép, német felső nyelvvizsgával és beszélem is ilyen szinten a nyelvet. De a munkakörömben nincs rá szükség...ahol kéne, ott pedig nem beszélik...

Zsiga 2007.08.04. 00:17:59

Nadehááát itt még egy csmóan még magyaul se tudnak hátakor mit akarsz te hangolul itten beszéni?

shalalalala 2007.08.04. 00:23:23

Najó de azért tutti hogy előbb fog a magyar beszélni hangolul mint a hangol beszélni hungarianul.

Jákob 2007.08.04. 00:30:08

Minek tudni még angolul is ha már tudunk héberül?

Elvtárs & co 2007.08.04. 00:44:56

Egyébként is mire jó protekciós lenni ha még nyelveket is kell tudni?

Mézga 2007.08.04. 08:34:07

Magam is köztisztviselő vagyok, igen jól kommunikálok angolul. Nyelvvizsgáim is vannak. Csak éppen a Magyar Királyság nem fizeti meg a tudásomat.

hofi 2007.08.04. 11:09:25

Kedves Mézga,

nem a tudást, hanem a munkát szokták megfizetni, amit a tudásoddal tudsz elvégezni.

hofi

Pelok 2007.08.04. 12:46:59

Kedves Baliboy!

Költői kérdés akart lenni. Anno én is kaptam a nyelvpótlékot, noha nem volt szükség a nyelvismeretre. Viszont bármikor lehetett volna és akkor nem mondhattam volna azt, hogy bocsi, én csak kapom a nyelvpótlékot, de egyébként no habla. Gyakorlati kérdés: ha én szerkesztek egy angol/francia nyelvű papírt, amibe soxor beleírom, hogy certificate, official, customs, meg írok rá egy csomó rejtélyes számot, akkor azt a VPOP elfogadja, mert gőzük sincs, hogy teszem azt hogy mondják Franciaországban, hogy adóraktár, vagy forgalomba hozatali engedély.....?
Nem az ügyintézőkkel van bajom, mert a Jövedéki Központnál nagyon segítőkészek voltak, bogarásztuk a szótárat (még Arnold Mihály idején adták ki), visszahívtak, stb., hanem a vpop emailes felvilágosítása (?) a probléma. Gyakorlatilag azonnal válaszoltak, de csak annyit, hogy nem tudják. Inkább válaszolt volna két nap múlva - azaz utánanéz, rákérdez másnál, aki tudja, magyarul törődik az ügyféllel - de adta volna meg a kért felvilágosítást. Hiszen ha a vpop-n nem tudják ezekre a "bonyolult" kérdésekre a megoldást, akkor ki tudhatja?

Elvtárs & co. 2007.08.04. 12:50:19

Mézga te a mai tipikus magyar köztisztviselő vagy: annak ellenére hogy sokkal több a fizetésed mint a magán szektorban dolgozó hasonló irkafirka és/vagy ügyfél fogadó feladatokat ellátó iroda alkalmazottnak, te csak azt látod hogy mennyit keres az osztrák vagy a német köztisztviselő. Eszedbe sem jutna az államot szolgálni, illetve az állampolgárt. Egy igazi child of the red star vagy...

állaTpolgár 2007.08.04. 13:04:22

Bazze amikor a Mézgáknak is valami személyes hivatalos ügyet kell intézniük akkor elvárják a kollegáktól hogy nekik ne kelljen sorba állni a közönséges polgárral együtt. Mert ugye "minőséges" ügyintézés nélkül nehéz lenne az élet...

second class citizen 2007.08.04. 13:14:58

Ha ilyen "igen jól" kommunikálsz inglisül Mézga és ha már gyalázatosan alúl vagy fizetve miért nem mész el Angliába dolgozni mint azok a magyar állampolgárok akiknek éppen nincs elég protekciójuk hogy itthon köztisztviselőként dolgozzanak? Például el mehetnél buszvezetőnek vagy pincérnek hmm?

közszolga 2007.08.04. 13:47:33

Namármostan kéremszépen, az EU hivatalos nyelve a magyar. Nem tudom, miért kell a buzgómócsing Apeknak bevállalni azt, hogy külföldiül adatja ki az igazolást alulfizetett, középfokú végzettségű ügyfélszolgálatos tisztviselőkkel. Az angol adóhatóság sem adja ki magyarul.
Az igazolás mintaszövege benne vagyon az Apek számítógépében angolul, csak azt kellene kitölteni, hogy milyen tevékenységet végez a cég. Erre lehetne rendszeresíteni ez EU-konform számrendszert és azt beírni. Ahhoz nem nyelvtudás kell, hogy egy tevékenységet lefordítsunk, hiszen ez már szaknyelvi ismereteket kívánna. Van olyan tevékenység, hogy még magyarul sem tudom, mit is takar pontosan. Az olasztanár ismerősöm nem tudta lefordítani a takarítógépem használati utasítását.

(pocsékul) közszolgált 2007.08.04. 14:34:34

Ne kéremszépenjél "közszolga" hanem közszolgálj. Ha már azt a bizonyos igazolást a hivatal magyar-német-angol nyelven hajlandó ki adni hát akkor... adja is ki és ne osztja az észt az öntelt és/vagy frusztrált hivatalnok azzal hogy "ezen a kirendeltségen nem beszél senki angolul, ezért nem adjuk ki az igazolást! Menjen, a ... utcai kirendeltségre."

shalala 2007.08.04. 14:45:10

\"alulfizetett, középfokú végzettségű ügyfélszolgálatos tisztviselőkkel\" muahahahahaha de mókás vagy te \"közszolga\". Nincs olyan szék-koptató tisztviselő aki nem vinne haza legalább NETTÓ száz ezret a hónap végén miközben a magán szektorban nagyon sokan csak kemény munkával tudnak száz ezer BRUTTÓT keresni.

gazdasági üi 2007.08.04. 16:16:36

Tévedsz!
Van!!!!!!!!!!! /12 évi közszolgaság 20 év munkaviszony után!!/

közszolga 2007.08.04. 20:20:17

Van egy ötletem! Ha olyan rosszul fizet a magánszféra, el kell menni a köz szolgálatába. Nekem pl. 2 db nappalin szerzett egyetemi diplomám van.
Mindig örömmel olvasom a sajtóban és a neten, hogy milyen sokat keresek. Jobb lenne ugyan, ha ezt a bérjegyzékemen is láthatnám, de azért mégis olyan jó olvasni. :)))))
Ja! És nem mondtam olyat, ogy helyes, ha az igazolást nem tudják kiadni, hanem azt mondtam, hogy hülyeség az APEH részéről ilyet bevállalni. Meg az is hülyeség, hogy a tevékenységi kör szabályszerű külföldiül történő megjelölésével kapcsolatban nyelvtudásról beszélünk.

Elvtárs & co. 2007.08.04. 20:31:07

Diplóma ide vagy oda ma csak úgy mint az előző rendszerben csak a haverok meg a rokonok, esetleg a barátnők kapnak állást a közhivatalokban. S ez meg is látszik persze a közszolgáltatás minőségén mert a kompetencia csupán véletlenszerű kivétel.

Ha nem lennének olyan méltatlanul magas fizetések és egyéb prémiumok a magyar közszférában akkor ezek nyilvánosak lennének mint a "normális" országogban.

Elvtárs & co. 2007.08.04. 20:32:58

"országogban"... lapszus hehehe. Gog és Magog ugyebár..

közszolga 2007.08.04. 21:39:11

Érdekes! Én már a harmadik közszolgálati munkahelyemen dolgozom, de még sehol nem volt ismerősöm. Az első állásomat az egyetem aulájának hirdetőtáblájáról szereztem, a másik kettőt pedig a HVG-ből. Persze az egyetemekre is ismeretség nélül jutottam be - igaz, maximumot súroló pontszámokkal.
Egyszer jelentkeztem egy magánszférából jött hirdetésre (IBUSZ), ahonnan azt a választ kaptam, hogy küldjek fényképet az önéletrajzomhoz.
?!?!?! Mi van????
Na, mondok', anyádat....!!! Azt nézegesd!
Így ragadtam meg a közszolgálatban, ahol ma már harcolunk a jól képzett munkaerőért, mert elszivárognak a jól teljesítő kollégák a jólfizető magánszférába.
A diploma is rövid "o"-val írandó, de semmi gond.
A gond az, kedves Elvtárs, hogy téves információk alapján terjeszted a butaságokat.

Pelok 2007.08.05. 11:35:27

Ne marjátok már egymást! Amikor én 2000-ben közszolga lettem, lasszóval fogták az embereket, mert a kezdő nettó havi 25/30 e forint valahogy nem volt elég vonzó. Ma már persze ennek a többszörösét viszi haza a kezdő is, de a dolognak annyi hátulütője van, hogy nem biztos hogy van lehetőséged kitölteni a próbaidőt, hála a "dübörgő" reformoknak. Aki szerint ez nem nagy dolog, javaslom, próbálja ki! Én egy évig bírtam a folyamatos bizonytalanságot, aztán váltottam. Az orvosom szerint válthattam volna előbb is:(

közszolga 2007.08.05. 15:29:12

Nem marjuk egymást. Arról van szó, hogy az agymosógépezet olyan mélyen ültette el a felületesen tájékozódó szürkeállományba azt a baromságot, hogy a közszolgálatban jól fizetnek, hogy még maguk a közszolgák is hajlamosak arra, hogy elhigyjék.
Minap találkoztam egy kolléganőmmel, akit fegyelmivel rúgtak volna ki, ha nem megy el önként. (Szakmai hibát vétett, meg nem is volt hajlandó este 8-ig bent lenni életvitelszerűen, így aztán megmutatták neki, merre van az út.)
Most egy biztosítótársaságnál dolgozik, fülig ér a szája, mert a némileg magasabb bér mellé gépkocsit, mobiltelefont kap, amit magáncélra is használ, nyugdíj és életbiztosítást fizetnek neki elképesztő összegben, bérlet a konditermbe, uszodába és szeptembertől támogatják a fia külföldi egyetemi tanulmányait.
Azt mondta, ha ő ezt tudta volna, nem robotol itt, kiszolgáltatva felfelé nyal/lefele tapos, idegbeteg főnökeinek és a kormány által a köztisztviselőkre uszított, hepciáskodó hülye ügyfeleknek.
És az ő orvosa is azt mondta, amit a Tied.

hofi 2007.08.05. 16:04:27

kedves kozszolga,

azt hiszem te nem igazan erted azt hogy mit jelent az hogy "kozszolgalat". a fonokeid meg azt nem tudjak hogy a kozszolgalat IS szolgaltatas, ezert lehetne akar ugy is csinalni, mint egy vallakozast - az ugyfelkor pl adott.ezt nehany fejlett orszagban felfogtak - pl. UK, USA - es sok helyen nagyon jol is mukodtetik. a jo mukodeshez fontos az olyan vezeto, akinek vannak vallalkozoi tapasztalatai - ez itt nem gyakori.

a te ugyfeleid az allampolgarok, akiket nagyon duhiti, hogy sok penzert - ado - nagyon rossz szolgaltatasokat kapnak es nem tudnak mas "szolgaltatohoz" menni. a kozszolgalat pedig ezzel a helyzettel lehetosege szerint visszaeln.

a fizetesedrol is ezert olvashatsz annyit a lapokban, nem azert mert azt irigyli toled valaki.

közszolga 2007.08.05. 22:34:23

Kedves hofi!
Nem figyeltél jól! Ha valaki udja, hogy mi a közszolgálat, hát én tudom, mert ezt csinálom hosszú évek óta. Én is úgy gondolom, hogy célszerűség/hatékonyság elven kell működnie ennek, ezért állítom, hogy nem kell bevállalni az igazolás kiállítását angolul, mert egyszerűen nem éri meg... (Épp a minap dugtak az orrom alá egy görög nyelvű adóigazolást, de megoldottuk a problémát.)
A közigazgatási hatósági jogviszony mibenlétének részletes taglalását itt mellőzném, de lényeg az, hogy a hatósági jogviszonyban a hatóság és az ügyfél nem áll egymással mellérendelt jogviszonyban (sehol a világon), ezzel szemben a vállalkozási szférára jellemző polgári jogviszonyban az egyenrangú felek egymással mellérendeltségi viszonyban állnak, sőt, mi több, közöttük a jogviszony is csak kölcsönös és egybehangzó akaratnyilvánításuk alapján jön létre.
E két típusú jogviszony tehát lényegében különbözik egymástól, legalább úgy, mint az alma a körtétől.
Aki azt szajkózza Neked, hogy a közszolgálat szolgáltatás és vállalkozói alapon lehet szervezni és irányítani, az csúnyán félrevezet Téged. A vállalkozásként felfogott közigazgatás a fából vaskarika tipikus esete. Nem árt, ha néha a saját fejével is gondolkodik az ember!!!
Nézd meg, mi lett ebből az országból, mióta vállalkozói tapasztalatokkal rendelkező vezetői vannak.
Ha vállalkozást vezetnének ilyen gyalázatos üzleti eredménnyel, már régen lapátra tették volna őket.
Az állampolgár "sok pénze" pedig relatív fogalom, általában az a legdühösebb, aki nem fizet egy buznyák közterhet sem.
Megjegyzem, én sem tudok más szolgáltatótól pl. háztartási fűtőenergiát vásárolni, bár piszok drága a gáz és pofátlanul hígítják.
Mióta az eszemet tudom, nem tudok elmenni a közüzemi számlákon, amelyek tartalmilag a szolgáltató szakzsargonjában íródnak, nem pedig a vevő tájékoztatását szolgálják.
Ezek mind, mind dühítenek engem nap min nap. Tehát az üzleti viszonyok sem teszik feltétlenül ideálissá e szolgáltatások színvonalát.

Alex 2007.08.06. 07:47:48

Kedves közszolga,

Ha nem próbálnád a köztisztviselőket/közalkalmazottakat (köztük saját magadat) minden áron védeni, rájöhetnél, hogy a szavakba belelehet kötni ugyan, de a lényeget tekintve Hofinak bizony igaza van.
Ugye téged is bosszantanak az erőfölényükkel visszaélő szolgáltatók? Az emberek elsősorban nem az újságok által beléjük súlykoltak alapján ítélik meg a szolgáltatásokat és a közszolgálatot, hanem személyes tapasztalataik alapján.
És bizony, általában a köztisztviselők megítélése a legrosszabb. Mert az ügyfél náluk látja leginkább: feleslegesen várakoztatják órákon keresztül, míg az ügyintéző telefonál, cseveg a kollegával, körmöt reszel stb. Lekezelően, durván bánnak vele, kihasználva erőfölényüket. Feleslegesen szaladgáltatják napokon keresztül mindenféle papírokkal, mert lusták dolgozni. És megtehetik! Természetesen tisztelet a kivételnek, mert ilyen is van.

közszolga 2007.08.06. 19:39:20

Kedves Alex!
Részemről egy szakmai-elméleti kérdésre óhajtottam rávilágítani, nevezetesen arra, hogy elméleti alapon vitatható az az állápont, mely szerint vállalkozói szemlélettel, szolgáltatás jelleggel működtethető-e a közigazgatás.
Ha túl magas a labda, ne ugrálj utána, mert még valami bajod esik...
A durva bánásmód és a nyegle ügyintézés, esetleg a körömreszelés nem a közigazgatás fogalmi ismérve.
A minap pl. mobiltelefont akartam vásárolni idős nagynénémnek, de az ügyintéző luvnya úgy viselkedett, hogy otthagytuk a fenébe. Ő pl. nem közszolga, hanem egy piacvezető multi modortalan ügyintézője.
Az a baj, hogy ma ebben az országban mindenkit mindenkivel szembeállítanak: orvost a beteggel, tanárt a diákkal, köztisztviselőt az ügyféllel, sorolhatnám...
A birka nép meg benyalja és általánosít...
Körmöt reszelő köztisztviselőt egyébként az utóbbi években nem nagyon láthattál, mert mindegyiknek foglalt mind a két keze... Ui. kapaszkodik az íróasztalába...

Alex 2007.08.06. 20:53:39

Hát látod, kedves kKözszolga, erről beszéltem!
A nyegle modorról, ami az írásodból is egyértelműen átjön.
És igen, szolgáltatás jelleggel kellene működnie a közigazgatásnak. Természetesen mindannyian tudjuk,hogy ez nem így van.
És nem azt írtam, hogy a vállalkozói szférában ilyen nincs, hanem, hogy a közigazgatásban tapasztaljuk leginkább. És nem a média, pártakarat befolyásol, hanem személyes tapasztalat.
És igen, találkoztam ilyen köztisztviselővel mostanában is. Polgármesteri Hivatal gépkocsi átírása. 11 órás időpontfoglalásommal fél 12-kor bemegyek az ügyintézőhöz. Telefonál, és éppen azt meséli, hogy tegnap a forásznál találkozott a... Megkérdezem, meddig kell még várni, erre arrogánsan közli, hogy telefonál.
APEH egyéni vállalkozóként egy 10000Ft-os tételt rossz számlára utaltam véletlenül és átvezetésről kellett kitölteni egy nyomtatványt, amin nem tudtam eligazodni. Kértem az ügyintézőt, segítsen, erre vigyorogva közölte, hogy ő nem fog segíteni ( más ügyben voltam nála).
És még sorolhatnám.
És a te stílusodban: Ugyan mi a csudáért kapaszkodik két kézzel az íróasztalába? Ilyen rosszul fizetett, stresszes munka, ahol állandóan túlóráztatják , kinek kell? A sok jól képzett munkaerőt tárt karokkal fogadja a magánszféra. Uccu, szaladj, a kollegina után, biztos tud egy csókos állást a biztosítónál!

madachy 2007.08.08. 11:10:20

Közszolga:
Az a különbség, hogy ha odamész a mobilos főnökéhez, másnap a luvnya már nem dolgozik ott. Ha az egyszerű állampolgár meg reklamál a szar ügyintézés, meg a tapló hivatalnok miatt, biztosan nem történik semmi sem. De legalább már tudjuk, miért nem dolgoztok, két kézzel kapaszkodtok az asztalba, úgy tényleg nem megy.

jetti 2007.08.08. 19:01:05

az adóhatóság nem szolgáltató, hát hogy a jó életbe ne lenne az, tudtommal fizetünk például az adóigazolásért 2200ft. illetéket, szolgáltat pénzt kap, nem szolgáltat nem kap pénzt, egyébként az ellenőrnek jutatott kisseb összegekről nem igazán adnak számlát vagy nyugtát, tehát erősítik a feketegazdaságoz a köcsögök :)

grommit 2007.08.08. 20:18:41

Hát, Alex ne vedd zokon, de aki nem tud kitölteni gyakorlott vállalkozóként egy 17-es nyomtatványt, az szerintem sem a közszférából sem a magánszférából nem érdemel egy száraz kiflivéget sem...

Alex 2007.08.10. 16:45:39

grommit, honnan veszed a gyakorlott vállalkozót? Írtam valami ilyesmit?
Biztosan nagyon egyszerű kitölteni. Annak, aki ilyesmivel foglalkozik. Felhívtam a könyvelőmet, ő is fejből mondta. De nem ért az én szakmámhoz és nem is kell neki.
Amúgy én elgondolkodnék a te helyedben azon, hogy miért van az, hogy egy csomó jól képzett, többdiplomás ember nem tud kitölteni egy sima szja bevallást. Ha mégis próbálkoznak vele, több nap alatt sikerül egy rosszul kitöltött nyomtatványt összehozniuk. Valószínüleg nem az észbeli képességeikkel van a baj...

közszolga 2007.08.10. 19:07:47

Jetti! Az illeték a Magyar Állam bevétele, nem pedig az adóhatóságé. Az adóhatóságnak elsősorban hatósági jogköre van, revizora nem a megrendelő kérésére végzi az ellenőrzést, vagy állapítja meg az adóhiányt és a szankciót. Igazolást pedig akkor ad ki, ha úgy ítéli meg, hogy annak a törvényben meghatározott feltételei fennállnak. Ha nem vagy bejelentkezett adózó, akkor semennyi illeték ellenében nem igazolja neked, hogy magyar illetőségű adózó vagy. Kapj már észbe és gondolkozz, mielőtt leírsz valamit.
Miért kell mindenkinek osztania az észt, aki nem látja át a dolgokat???
Aki nem tud kitölteni egy átvezetési kérelmet, de csípőből véleményt mond közigazgatás-szervezési kérdésekben, amelyekben esetleg ezen a területen megőszült professzorok is vitatkoznak. Csak azért, mert ezt olvasta az agymosodában.
Az ember esze megáll!!!!!!!!!!!!!!!!
Régebben az emberek a saját fejükkel gondolkodtak....
Ez miért ment ki a divatból???

Alex 2007.08.11. 09:44:29

Közszolga
Te éppen olyan droid módra irogatsz, mint a Homáron a Vodafone.
Vedd már észre: nem közigazgatási-szervezésből osztottam az észt, csupán ügyfélként, a másik oldalról próbáltam megvilágítani számodra a dolgot.
Bármibe lefogadom, hogy nem tudsz berendezni egy éttermi konyhát, mert nem tudod milyen gépek kellenek, milyen hatósági előírások vannak stb. De ez nem akadályoz meg abban, hogy véleményt mondj vendégként az ott készült ételről.

közszolga 2007.08.11. 15:58:34

Alex!
Nem szép dolog füllenteni.
Íme a vonatkozó postok:

hofi 2007.08.05. 16:04:27
"... a kozszolgalat IS szolgaltatas, ezert lehetne akar ugy is csinalni, mint egy vallakozast - az ugyfelkor pl adott.ezt nehany fejlett orszagban felfogtak - pl. UK, USA - es sok helyen nagyon jol is mukodtetik. a jo mukodeshez fontos az olyan vezeto, akinek vannak vallalkozoi tapasztalatai - ez itt nem gyakori."

Alex 2007.08.06. 20:53:39
"És igen, szolgáltatás jelleggel kellene működnie a közigazgatásnak."

A jó modor és az udvarias ügyintézés nem annak a függvénye, hogy üzleti alapokra helyezzük-e a közigazgatást, vagy üzleti alapon szervezzük-e az állami feladatokat.

Arról beszélj, hogy udvariatlan volt az ügyintéző és ezt te - egyébként joggal - felháborítónak tartod. Nem kell itt a hanta a szolgáltatásról. Az én beosztottaim biztosan nem fognak udvariatlanul bánni veled, mert ha ilyesmi a tudomásomra jut, annak következményei vannak. (Igaz, hogy nem azonnal a kirúgás, bár madachy szerint ez lenne az egyedül üdvözítő, a sérelmet szenvedett ügyfél bosszúvágyát teljességgel kielégítő megoldás.)

jetti 2007.08.14. 14:13:31

közszolga:

szerintem az adóhatóság az állami intézmény, namost az illéket az államnak fizetem egy bizonyos szolgáltatásért mondjuk az adóigazolásért (APEH eljárási illeték beszedés számla), azért mert az aranyos kis ügyfélszolgálatos kitölti azt a papírt ha minden rendben, szerintem teljesen világos gazadasági eseményről beszélünk, veszek egy szolgáltatást, szempontomból tök mindegy ki kezeli ezen pénzeket, és márpedig ha valamiért fizet az ügyfél azért elvár egy színvonalt, ja és ezt a nem látja át a dolgokat beszoptad, praktizáló könyvelő vagyok, láttam már ügyfélszolgálatot belülről, sőt nagyon kevés olyan ellenőrzési osztály van ahol még nem jártam

közszolga 2007.08.14. 19:35:26

Jetti! A jogviszony a dolog kulcsa, de nem baj, hogy nem értesz hozzá... :))))
Viszont az, hogy praktizáló (?!) könyvelő... Az gáz...
Olykor aggályos lehet, amikor megítélsz egy gazdasági eseményt és az alapjául szolgáló jogügyletet mondjuk pl. áfakötelezettség szempontjából. Azért azt javaslom, képezd még magad egy kicsit.
Részemről kiszálltam. Bizonyos szint alatt tényleg nem lehet érvekkel meggyőzni a demagógot. :))))

madachy 2007.08.16. 11:23:56

közszolga:
(nehogymá' tiedé legyen az utolsó szó, ugye)
Hát te tényleg nem érted, vazze!? Az nem hanta, te bürokrata állat, a szolgáltatásról, hanem mindennek az alapja. K Ö Z S Z O L G Á L T A T Á S. Abban dolgozol szentemlelkem, te. Énértem, te. Azért, hogy én boldog legyek, te. Én adózok, te meg élsz belőle. Átlátod ezt?! He? Hát ez a jogviszony az alap, te tintanyaló.

közszolga 2007.08.16. 20:09:16

Ecce homo... :(

Alex 2007.08.17. 17:21:30

Na még egyszer fussunk neki, Közszolga!
Igen, szolgáltatás jelleggel kellene működnie a közigazgatásnak. A gyengébbek kedvéért bővebben kifejtve: Tudom, tudjuk mindannyian, jelenleg nem így működik. Ismerjük mindannyian a vonatkozó jogszabályokat meg az általad kifejtett alá-fölé rendeltségi viszonyt.
De vedd már észre, hogy nem csupán hatósági jogkörben gyakorolt feladatokat végez a közigazgatás. Feladatainak nagy része SZOLGÁLTATÁS, amely feladatokat VÉLEMÉNYEM SZERINT szolgáltatás jelleggel kellene működtetni. Ezzel még nem próbáltam meg közigazgatási-szervezési kérdésekben észt osztani. De mint állampolgár és ügyfél joggal várhatom el, hogy a szolgáltatás jelleggel működő feladatoknál egy erőfölénye biztos tudatában lévő köztisztviselő ne ugráltathasson kénye-kedve szerint.
A vállalkozói szemlélet pedig nem egyenlő a nálunk dívó vadkapitalista profithajhászással, hanem többek között a kulturált, ügyfélközpontú szemlélet is része.

közszolga 2007.08.18. 11:12:26

Na! Akkor mégegyszer és részemről utoljára fussunk neki!
Az ügyfélnek joga van a szakszerű és udvarias hatósági ügyintézéshez. (Pont. Erről ennyit.)
A közigazgatási szervek a végrehajtó hatalom szervei, felaldataikat hatásköri szabályok alapján végzik, eljárásukat a közigazgatási hatósági eljárásról és szolgáltatásokról szóló törvény (és egyéb eljárási szabályok, az adóhatóság esetében pl. az Art.) alapján végzik, eljárásuk hivatalból vagy pedig az ügyfél kérelmére (nem pedig megrendelésére) indul.
A blognak ezen konkrét esete, az adóigazolás kiadására irányuló eljárás egy, a Ket-ben szabályozott olyan hatósági eljárás, amely az ügyfél kérelmére indul ugyan, de a jogviszony jellegére tekintettel nem minősül szolgáltatásnak.
Megjegyzem azért van szükség egyáltalán az igazolás kérésére, mert a jogalkotó hatalom már egy nagyobb szellentés engedélyezéséhez is kér valami illeték ellenében beszerezhető igazolást, vagy ha azt nem, akkor valami olcsó kis közjegyzői közreműködést igénylő szösszenetet írnak elő.

Részemről azért tartom károsnak az ügyfélbarát közigazgatás összemosását a szolgáltatással, mert - túl azon, hogy elméletileg is helytelen -,ennek eredményeként téves képzetek keletkeznek egyes gyengébb minőségű szürkeállományokban. Ebből fakad az a jelenség - s ezt a napi gyakorlatban látom -, hogy a felhergelt bunkó ügyfél már eleve olyan stílusban nyomul a hatóságnál, amit fent madachy polgártárs előadásában megcsodálhattuk. Cserében aztán ő is megkapja a magáét, mert az ügyintéző is emberből van. Ez pedig nem jó így senkinek!!!

Az "ügyfélbarátságról" pedig csak annyit, hogy ez a lózung épp az APEH-PM kommunikációból folyik... Onnan, ahonnan a jogszerűség szempontjából legaggályosabb vagyonosodási vizsgálatokat szorgalmazzák (megforduló bizonyítási teherrel!!!) tízezerszámra.
Ködösítés... Nem a "szolgáltatás"?! hangnemét kellene számonkérni, hanem a szakszerűséget, a jogszerűséget.
De sokkal könnyebb felülni a hülyeségre és azon lovagolni. Sokkal egyszerűbb nekiugrani egy ügyintézőnek, mint megkérdőjelezni a jogi szabályozás hibáit.
Ez a cél, amit nem vesztek észre. Egymásnak ugrasztjuk az ügyintézőt és az ügyfelet, miközben elterelődik a figyelem a probléma lényegéről.

közszolga 2007.08.18. 11:39:32

Hopp! Ez lemaradt!

Tehát: Véleményem szerint az az alapvető hiba, hogy a magyar adóhatóság (vagy a pénzügyi igazgatás, ahogy tetszik) "bevállalja" azt, hogy angol nyelven adja ki az adóigazolást, de ezt a gyakorlatban nem képes teljesíteni és emiatt csuklóztatja az ügyfelet.
Szerintem két megoldás lenne:
1. Magyar nyelvű igazolás kiadást írjon elő a törvény, mer azt tudjuk teljesíteni és az EU hivatalos nyelve a magyar.
2. A tevékenységi körök jelölésére és az igazolás céljának megjelölésére vezessenek be EU-konform számjegyzéket, s akkor a gép bármely EU-ban hivatalos nyelven ki tudná adni az igazolást, amelyik nyelven az ügyfél kéri. (Miért pont angolul?)
Ezért viszont az illetékes elvtársaknak konkrétan tenniük kellene valamit. Egyszerűbb azonban az ügyintézőre uszítani az ügyfelet. Ki felel azért, hogy olyan feladatot ír elő az adóhatóság részére, amelyet nem képes teljesíteni? Ki felel azért, hogy az ügyfélszolgálaton olyan ügyintézőt alkalmaznak, akinek nincs képzettsége a feladat ellátására? Ki felel azért, hogy a törvényben előírt, hatásköri jegyzékben rögzített hatósági feladatot nem képes ellátni több fővárosi ügyfélszolgálat? Ez nem udvariassági kérdés...

grommit 2007.08.18. 23:30:04

A közszférát kritizálók közül vajon hányan próbálkoztak nem csak a pálya széléről okoskodni? Ha annyira tudják, hogy mi a dörgés, jelentkezzenek Szetey személyügyi államtitkárnál felvételre! Tőle majd kapnak állást, aztán ott lehet sokat okoskodni, meg mennydörögve világotmegváltani. Rajta!

Alex 2007.08.19. 08:18:48

Szövegértésből elégtelen, Közszolga.
Olvastam egy tanulmányt, amelyben azt íták, hogy Magyarországon a felnőtt lakosság negyede funkcionális analfabéta. Vagyis képes elolvasni egy szöveget, de nem képes azt megérteni és a saját szavaival visszaadni. Elképesztően magasnak találtam ezt a számot, de egyre inkább azt gondolom, mégis igazuk lehet.
Tudok ajánlani egy jó tanárt, szükséged lenne rá.

Alex 2007.08.19. 08:54:30

A másodszorra írtakkal teljes mértékben egyetértek.
Kivéve az "ügyintézőre uszítani az ügyfelet"-tel.
Tudom, hogy vannak bunkó ügyfelek, nálunk is rengeteg a bunkó vendég. De nem tehetem meg, hogy udvariatlan, nagyképű vagyok, semmibe veszem őt, mert belőle élek. Ezt kellene felfognod, hogy az ügyintéző sem tehetné meg ezt normális helyzetben, mert a bunkó ügyféltől(is) kapja a fizetését.
Természetesen a közszolgálatban sem ilyen mindenki. A Magyar Államkincstár egyik vidéki ügyfélszolgálatánál voltam nemrég. Két nagyon profi, nagyon udvarias és hozzáértő hölgy dolgozott ott. Tehát lehet így is.
És tényleg ki a felelős azért, hogy rengeteg képzetlen, hozzá nem értő ügyintéző dolgozik pl. az APEH-nál? Miért az ügyfélnek kell ezt megszívnia? Miért nincs a közigazgatásban dolgozónak felelőssége? Ezek nem jogalkotói,hanem leginkább munkáltatói hatáskörben megoldható problémák.

közszolga 2007.08.19. 14:30:08

Grommit!
Azok az emberek, akik vérgőzös fejjel kritizálják a közigazgatást, mitöbb szakmai kérdésekben is véleményt tudnak mondani, azok nem kapnának állást Szeteytől, mert nem felelnének meg az alapvető elvárásoknak: 1-2 diploma, nyelvvizsga, közigazgatási szakvizsga, vagy alapvizsga, stb., stb.
A pofázás, csak az megy nekik...
Volt egy ismerősöm, aki rágta a fülemet, hogy szerezzek neki állást a közigazgatásban középfokú végzettséggel. Végül összejött nálunk az állás, merthogy a brutto 80 ezer forintos fizetés miatt nem nagyon tolongtak érte. Hat hétig hősiesen bírta, bár nagyon el volt képedve, amikor rájött, hogy itt tényleg munka folyik. Eddig azt sem tudta, hogy az ügyfélszolgálatos ügyintéző nem mehet haza munkaidő végén, mert addig nem tudja feldolgozni azokat az ügyeket, amelyekkel az ügyfelek felkeresték. Akkor adta fel az egyenlőtlen küzdelmet, amikor rájött, hogy közigazgatási alapvizsgát kell tennie, amin jó eséllyel meg lehet bukni 1-2 alkalommal azzal együtt, hogy munka mellett, a szabadidejében kell felkészülnie. Továbbá rendszeresen van továbbképzés, ott is vizsgázni kell a tanultakból. Azon is csodálkozott, hogy itt év elején teljesítmény-kitűzés, év végén pedig értékelés és rendszeresen minősítés van. Ezek eredménye pedig jelentősen befolyásolja a bérét. Nálunk jött rá arra is, hogy az ész nélkül burjánzó bürokráciát nem mi találjuk ki magunknak, hanem az felülről jön a "jogalkotásból".
Ezek ugyanis nincsenek benn a köztudatban, ezt nem nyomatja a népszabó. Csak a körömreszelés! Az van benne a köztudatban.
De az olyan mélyen, hogy már reszelni sem kell...
Az átkosban - az általános foglalkoztatottság mellett - a hivatalnok tényleg körmöt reszelt, a melós viszont zsugázott. Ma már a melós nem zsugázhat és a hivatalnok sem reszel körmöt.
Mert már lapozunk... De van, akinek ez még nem tűnt fel.
süti beállítások módosítása